Produkt-koordinator

Vill du vara en del av ett engagerat team och arbeta med vår tjänst Tambur – en portal som används av i princip alla svenska banker och fastighetsmäklare vid bostadsköp? Nu söker Tibern en mångsidig Produktkoordinator som vill vara en nyckelspelare i vårt dynamiska team och som vill bidra till utvecklingen av vår plattform. Om du trivs i en snabbfotad och varierad arbetsmiljö, kan detta vara rollen för dig!

Din roll

I rollen som Produktkoordinator får du möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter, allt från teknisk support och administration till att vara delaktig i kommunikation och produktutveckling. Du kommer att vara en viktig del av företagets dagliga verksamhet och bidra till både intern och extern kommunikation, felsökning och support, administrativa uppgifter samt utbildningar för externa parter. Tjänsten erbjuder en unik möjlighet att aktivt påverka företagets utveckling och tillväxt i nära samarbete med samtliga funktioner inom organisationen. Vi söker dig som vill växa i den här rollen tillsammans med företaget.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

  • Second Line Support: I den här rollen fungerar du huvudsakligen och dagligen som primär kontakt till vår outsourcade kundservice. Dem du också har kontakt med är våra yrkesprofessionella användare (fastighetsmäklare, assistenter och bankhandläggare) där du ansvarar för att hantera mer komplexa och tekniskt avancerade supportärenden som inte kan lösas av outsourcad 1st Line Support. Du kommer att leda felsökning, utreda buggar och hantera incidenter för att säkerställa att driftstopp och problem åtgärdas effektivt och snabbt.

  • Administration och uppföljning: Ansvarsområdet omfattar hantering av administrativa uppgifter i den dagliga verksamheten, t ex eget ansvar för månatlig fakturering och uppföljning. Du kommer också fungera som allt-i-allo för verksamheten genom att stödja och koordinera processer för att säkerställa effektiva och smidiga samarbeten mellan olika funktioner och externa parter. Du ansvarar även för daglig trivsel och funktion på kontoret, inklusive viss kontakt med fastighetsskötare.

  • Marknad och kommunikation: Skriva och publicera nyhetsbrev samt genomförande av användarundersökningar hos banker och fastighetsmäklare. Rollen inkluderar även att du säkerställer att företagets hemsida är aktuell, informativ och engagerande för besökare (FAQ, utbildningsmaterial).

  • Planering och genomförande av utbildningar: Du kommer att vara delaktig i att planera och genomföra utbildningar (fysiska möten och webbinarium) för externa parter, såsom mäklare och banker. Dessutom kommer du att delta i onboarding av nya aktörer, vilket innebär att du planerar och genomför utbildningar för att säkerställa en smidig och effektiv introduktion.

  • Involvering i produktutveckling: Du får chansen att aktivt deltaga i företagets utvecklingsprojekt, vilket inkluderar att vara med i mötesforum, bidra till produktutvecklingsinitiativ och stödja implementeringen av nya funktioner och testning av dessa. Som lagmedlem i ett litet lag kommer du få möjlighet att bidra med idéer och initiativ som driver förbättring och innovation, i nära samarbete med kollegor.

Vem är du?

Vi söker dig som är nyfiken, social och har intresse för administrering, kommunikation och koordinering. Du är öppen för nya idéer och utmaningar och vill vara med och utveckla vår verksamhet till nästa nivå. Om du trivs i en innovativ miljö med ett engagerat team kan detta vara rätt roll för dig som är tidigt i karriären. Alla åldrar är välkomna att söka rollen men vi gissar att du är i början av din karriär och ser det här som en varierande och lärorik roll där du får möjlighet att utvecklas i en stimulerande miljö.

Vi söker dig som har:

  • Minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet
  • Förmåga att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift (krav för rollen)
  • Intresse för att arbeta med varierande arbetsuppgifter med stort eget ansvar
  • God administrativ förmåga
  • Möjlighet att arbeta från vårt kontor i Stockholm 3–5 dagar per vecka

Meriterande erfarenheter:

  • Erfarenhet av att arbeta inom kundservice
  • Erfarenhet av att planera och genomföra utbildningar
  • Erfarenhet av att skriva nyhetsbrev 
  • Erfarenhet av att arbeta på fastighetsmäklarkontor eller inom bank

Personliga egenskaper:

  • Kvalitetsmedveten och ansvarstagande
  • Nyfiken och driven
  • God kommunikativ förmåga
  • Vänlig och samarbetsinriktad

Placering:

Vårt kontor ligger på Linnégatan i centrala Stockholm, endast en minut från Östermalmstorgs tunnelbana. Vi erbjuder en hybrid arbetsmiljö med möjlighet att för närvarande arbeta på distans upp till två dagar per vecka.

Om Tibern AB

Tibern är ett mjukvarubolag som bygger infrastruktur inom bank- och fastighetssektorn. Vi ägs av Sveriges sju ledande banker och vår tjänst Tambur fungerar som en digital portal där mäklare och banker samlar information för att genomföra bostadstillträden och bolåneflyttar. Läs mer om oss på tibern.se

Ansökan & kontakt

Ansökan sker genom LinkedIn. Urval sker löpande, och sista ansökningsdag är 31 augusti. Tjänsten kan tillträdas omgående.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta oss på rekrytering@tibern.se. Vi genomför alltid en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen vid anställning av kandidat. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår policy för behandling av personuppgifter. 

Välkommen med din ansökan!

Ansök här!